.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزير نفت در مراسم راه اندازی سکوی شناور در نكا
شناسایی 46 حوزه استخراج نفت در دریای خزر
تاکنون دو هزار و 400 کیلومتر مرز نگاری سه بعدی در دریای خزر صورت گرفته و با شناسایی و مطالعه در دریای خزر می توان اذعان داشت که ظرفیت تولید نفت دریای خزر تا 15 میلیارد متر مکعب باشد...
شناسایی 46 حوزه استخراج نفت در دریای خزر

وزیر نفت گفت: 46 حوزه استخراج نفت در دریای خزر شناسایی شده است.

به گزارش مهر ، غلامحسین نوذری در مراسم راه اندازی سکوی شناور ایران البرز اظهار داشت: هم اکنون هشت حوزه استخراج نفت در دریای خزر قابلیت بهره برداری دارد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون دو هزار و 400 کیلومتر لرزه نگاری سه بعدی در دریای خزر صورت گرفته و با شناسایی و مطالعه در دریای خزر می توان اذعان داشت که ظرفیت تولید نفت دریای خزر تا 15 میلیارد متر مکعب باشد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه توجه رئیس جمهور به صنعت نفت در کشور ویژه بوده است، تصریح کرد: اکتشافات ذخایر ملی دریای خزر در آینده موجب اشتغالزایی فراوان در مازندران می شود.

نوذری با بیان اینکه فرهنگ صنعتی شدن در مازندران جا افتاده است در عین حال در مورد تاخیر در افتتاح سکوی ایران البرز گفت: با توجه به بزرگی پروژه کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی اظهار داشت: بدون کمک کشورهای خارجی در آبهای ایران اکتشافات انجام می دهیم چرا که افزایش ذخایر نفت و گاز موجب افزایش قدرت ایران در مجامع بین المللی می شود.

وزیر نفت با بیان اینکه دریای خزر پس از فروپاشی شوروی به عنوان محور توجه کشورها برای ذخایر نفتی کشورها شده است، گفت: به منظور انتقال نفت دریای خزر به دریای عمان، خط لوله نکا - جاسک طراحی شده است.

نوذری بیان داشت: خط لوله فوق علاوه بر مزایای اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور یک نقطه استراتژیک پذیر برای ایران و کشورهای منطقه است.

وی همچنین با اشاره به وقوع مشکلات فراوان در زمستان گذشته برای استانهای شمالی در تامین گاز گفت: با بهره برداری از خط لوله 540 کیلومتری دامغان - کیاسر - قائمشهر ضمن رفع مشکل تامین گاز استان های شمالی می توانیم در جهت برطرف کردن مشکلات انرژِی صنایع برنامه ریزی کنیم.

احمدی نژاد رئیس جمهوری با استقرار در سکوی نفتی ایران البرز در وسط دریای خزر، افتتاح رسمی این سکو که را چندی پیش به آب انداخته شده بود اعلام کرد.

با افتتاح سکوی نفتی شناور ایران البرز در بندر امیر آباد، سفر احمدی نژاد به مازندران پایان یافت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.225 seconds.